POLITYKA JAKOŚCI – WYCIĄG Z KSIĘGI JAKOŚCI (KJ-01, WYDANIE 10 Z DNIA 10.08.2023 r.)
Krajowe Centrum Badań i Certyfikacji ”Gwarantowana Jakość” Sp. z o.o., kierując się dobrem interesariuszy a pośrednio dobrem społecznym wyrażonym podnoszeniem jakości produktów rolnych wykorzystywanych przez konsumentów, wskazuje szczególną dbałość o utrzymanie standardów dyktowanych przez właściwe programy certyfikacyjne w odniesieniu do realizacji zadań w obszarze zapewnienia wysokiej jakości prowadzenia i obsługi procesów certyfikacyjnych polskiego obszaru producentów produktów rolnych.
Krajowe Centrum Badań i Certyfikacji „Gwarantowana Jakość” Sp. z o.o. przyjmuje podejście projakościowe we wszystkich podejmowanych przez siebie działaniach, a także wyznacza cele jakościowe, tym samym uznając za swój obowiązek nieustanne doskonalenie jakości w odniesieniu do czynników mogących mieć wpływ na ich realizację oraz objętych procesami wdrożonego Systemu Zarządzania.
W tym celu ustanowiono, że najważniejszymi kryteriami działalności Krajowego Centrum Badań i Certyfikacji „Gwarantowana Jakość” Sp. z o.o. są zaufanie i zadowolenie Klientów, społeczeństwa, pracowników oraz interesariuszy.
Dla utrzymania i pogłębienia zdobytego zaufania i zadowolenia oraz zapewnienia rozwoju, Krajowe Centrum Badań i Certyfikacji „Gwarantowana Jakość” Sp. z o.o. przyjmuje następujące zobowiązania do:
- Dostarczanie usług przyjaznych dla Klientów, interesariuszy zewnętrznych przy optymalnych kosztach.
- Ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania mające na celu spełnienie wszystkich uregulowań prawnych i innych wymogów formalnych dotyczących certyfikacji systemów i wyrobów.
- Stałego spełniania wymagań normy PN-EN ISO/IEC 17065:2013-03 i pozostałych aktów normatywnych z nią związanych, w tym również wymagań jednostki akredytującej.
- Utrzymywanie i ciągłe doskonalenie skuteczności Systemu Zarządzania.
- Bieżące prowadzenie szkoleń dla podnoszenia świadomości branżowej pracowników oraz osób zaangażowanych w proces certyfikacji.
- Stawianie odpowiednich wymogów, a w tym również proekologicznych oraz wynikających z innych systemów jakości naszym dostawcom.
Ciągle doskonalimy nasz System Zarządzania. Oprócz doskonalenia planu działalności, dbamy o ustawiczny rozwój kadry oraz właściwy dobór kompetencji podmiotów współpracujących oraz ekspertów zewnętrznych.
Do zapoznania się z Polityką Jakości zobowiązani są interesariusze wewnętrzni, eksperci i stosowne podmioty zewnętrzne współpracujące z Krajowym Centrum Badań i Certyfikacji „Gwarantowana Jakość” Sp. z o.o. Polityka Jakości została opublikowana, a w razie potrzeby będzie aktualizowana w miejscu ogólnie dostępnym (portal wewnętrzny, strona internetowa), tak aby jej treść była znana wszystkim interesariuszom.
Polityka Jakości jest znana, realizowana przez naszych pracowników i publicznie dostępna.